W  dniach od 13 do 17 marca 2017 r. w Specjalnym Ośrodku  Szkolno-Wychowawczym w Broninie uczniowie obchodzili tydzień pod hasłem  „Przyjaźń, koleżeństwo, miłość", realizowany w ramach programu  psychoedukacyjnego „Wędrówka po świecie wartości“. Organizatorem  działania były klasy I i III Gimnazjum oraz VI grupa wychowawcza.
Celem  przedsięwzięcia było odkrycie znaczenia słów „przyjaźń“, „miłość“? Czy  przyjaźń to zwykłe „koleżeństwo“, czy raczej mocna więź między dwiema  osobami? Czym różni się prawdziwa miłość od koleżeństwa?
W  pierwszym dniu wyznaczeni uczniowie Szymon i Maciek rozdawali wszystkim  przygotowane ordery przyjaźni symbolizujące więź koleżeńską. Należało  je przykleić na koszulce i pomyśleć coś miłego o swoim przyjacielu.  Dodatkowo cały Ośrodek udekorowany był sentencjami związanymi z  przyjaźnią, koleżeństwem i miłością umieszczonymi na dużych znakach  drogowych.
Podczas  zajęć popołudniowych wychowankowie opracowywali dialogi dotyczące tego,  jak należy się zachowywać jako kolega, czy przyjaciel. Na zakończenie  zajęć, grupy wychowawcze przygotowały wspólnie łańcuch koleżeństwa,  przyjaźni i miłości, który udekorował korytarze szkolne.
We wtorek w ramach projektu uczniowie Gimnazjum Iza i Angelo rozdawali przygotowane kwiaty z papieru z napisem: Miłość, Przyjaźń, Koleżeństwo,  które należało „zasadzić“ na łące. Zanim jednak tulipan trafił na łąkę,  należało zdecydować, co jest w życiu każdego najważniejsze: czy jest to  miłość, przyjaźń czy może koleżeństwo?
Podczas  zajęć popołudniowych w grupach wychowawczych pracowano metodą burzy  mózgów - rozmawiano o cechach pozytywnych i negatywnych kolegi i  przyjaciela. Wychowankowie wspólnie wykonali puzzle z hasłem  „koleżeństwo, przyjaźń i miłość“. Na koniec tego dnia z przygotowanych  rozsypanek wyrazowych układano cytaty związane z głównym hasłem  tygodnia.
Trzeciego dnia projektu zadaniem wszystkich było przyporządkowanie do wyrazów: Miłość, Przyjaźń, Koleżeństwo różnych synonimów tych wyrazów. Pomocy w dobieraniu poprawnych par  udzielali uczniowie Iza i Angelo. To niełatwe zadanie zostało wykonane w  100% poprawnie.
Wiele  przemyśleń nasunęła wychowankom popołudniowa projekcja filmu pt.  „Shrek“. Na zakończenie na każdego czekał słodki upominek.
Czwartego dnia trwającego tygodnia w ramach solidarności koleżeńskiej 
 i przyjaźni wszyscy, zarówno uczniowie, jak i nauczyciele, mieli za  zadanie założyć coś zielonego. Prawie wszyscy pamiętali o tym kolorze,  jednak dla zapominalskich przygotowane były kokardki, oczywiście w  kolorze zielonym, by i oni poczuli, że należą do grona przyjaciół.  Pomocy podczas przypinania kokardek udzielali Basia i Krystian.
Po  południu grupy wychowawcze kontynuowały temat projektu. Pytania,  rozważania, odpowiedzi, a przede wszystkim refleksja jakim jestem  człowiekiem? Temu służyły warsztaty poprowadzone przez panią pedagog  Barbarę Foryś i panią psycholog Dagmarę Praszkiewicz.
W  piątym dniu i zarazem ostatnim, dla wszystkich przygotowana była słodka  niespodzianka, przepyszne rogaliki, które dodatkowo miały w sobie  tajemniczą zawartość - aforyzm związany z kończącym się tygodniem Przyjaźń, koleżeństwo, miłość. Rogalikami częstowali uczniowie Patryk i Patryk.
W  wyniku podjętych działań zrozumieliśmy, że bez wątpienia każde z uczuć,  czy to miłość, czy przyjaźń, czy też koleżeństwo są niezwykłe. Jeżeli  te uczucia są prawdziwe, to zawsze łączą ludzi na bardzo długi czas.
Organizatorzy:
klasy I i III Gimnazjum, VI grupa wychowawcza,
Ewelina Wiśniewska, Małgorzata Władna, Katarzyna Maj, Barbara Foryś, Dagmara Praszkiewicz.
Autor tekstu: E. Wiśniewska, M. Władna
Zdjęcia: E. Wiśniewska, M. Władna, K. Zwolski