Teleplatforma Pierwszego Kontaktu – pomoc medyczna nocą i w święta Drukuj
Opublikował: Piotr Cira. Przekazała do publikacji: Ilona Marzec   
wtorek, 31 sierpnia 2021
 

tpk2Narodowy Funduszu Zdrowia przypomina, że od 1 czerwca działa Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK). TPK - 800 137 200 – jeden numer w całej Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK - 800 137 200 -  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, a w soboty, niedziele i święta TPK działa całodobowo. Połączenie jest bezpłatne.

TPK 6

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny  wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie. Natomiast jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ),
  • w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia -  wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Niewątpliwą zaletą i wygodą korzystania z TPK jest fakt, że jest to jeden numer dla całego kraju. Dlatego warto go mieć zapisanego w telefonie.

W czterech językach

E3XFHKvXIAI31eI

Nie mniej istotne jest to, że TPK obsługuje połączenia w języku polskim oraz w:

  • angielskim,
  • rosyjskim,
  • ukraińskim.

Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących

TPK1

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, TPK oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego. W tym celu należy wejść na stronę:

https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/tpk-wideorozmowa-z-tlumaczem-jezyka-migowego/

Poprawiony: wtorek, 31 sierpnia 2021