Uczniowie Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych doskonalą umiejętności zawodowe w Hiszpanii Drukuj
Opublikował: Mateusz Olszewski. Przekazała do publikacji: Ilona Marzec.   
wtorek, 01 października 2019
 

Foto-zajawkaGrupa 16 uczniów Zespołu Szkół Techniczno - Informatycznych w Busku - Zdroju kształcących się na kierunku technik informatyk odbywa dwutygodniową praktykę w Sewilli.

W dniu 21 września 2019 r. uczniowie buskiego Informatyka wraz z opiekunami wyjechali na dwutygodniową praktykę zagraniczną realizowaną w ramach programu Erasmus+. Podczas wyjazdu trzecioklasiści nie tylko doskonalą umiejętności zawodowe, ale również poznają nową kulturę i doskonalą znajomość języków obcych. W ramach wyjazdu uczniowie mają zapewnione 60 godzin praktyk zawodowych (zajęcia z zakresu tworzenia aplikacji mobilnych na urządzeniach z systemem Android) oraz 20 godzin kursu języka hiszpańskiego zorientowanego na słownictwo branżowe i mającego na celu poprawę umiejętności komunikacyjnych oraz przełamanie bariery językowej. Kurs językowy obejmie również zajęcia dotyczące kultury i tradycji Hiszpanii, a zwłaszcza Andaluzji.

W ramach programu kulturowego uczniowie ZST-I mają zagwarantowane wycieczki i wyjazdy studyjne m.in. do Kadyksu i Kordoby, zwiedzanie Sewilli, degustację regionalnych potraw, spotkania z młodzieżą hiszpańską oraz pokaz tańca flamenco. Językiem komunikacji podczas wyjazdu jest język angielski, a zatem praktykanci mają również okazję rozwijać swoje umiejętności językowe w sytuacjach zawodowych i codziennych.

Projekt Zagraniczne praktyki zawodowe drogą do kariery realizowany przez Zespół Szkół Techniczno - Informatycznych w Busku - Zdroju jest finansowany z programu Erasmus+ i potrwa do 31 sierpnia 2020 r. Projekt obejmie również uczniów kształcących się na kierunkach technik pojazdów samochodowych oraz technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Następna grupa uczniów wyjedzie na praktyki do Sewilli już w lutym 2020 r.

 

Zapraszamy na profil: https://www.facebook.com/pg/zsti.busko/posts/

 

Koordynator projektu

Agnieszka Boduszek

Tekst A. Boduszek

Zdjęcia A. Boduszek