Dzień Nowych Technologii w Edukacji w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Broninie Drukuj
Opublikował: Mateusz Olszewski. Przekazała do publikacji: Ilona Marzec.   
poniedziałek, 08 kwietnia 2019
 

Foto-zajawkaDzień 21 marca 2019 r. w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Broninie, to Dzień Nowych Technologii w Edukacji. W wydarzeniu tym brali udział uczniowie uczęszczający do Szkoły Podstawowej i kl. III Gimnazjum.

Wszystkie lekcje w tym dniu odbywały się z wykorzystaniem nowych technologii. Klasy z I etapu edukacyjnego programowały robota Doc, wyznaczały trasę, po której na planszy miało się poruszać urządzenie. Uczniowie mieli też możliwość pracy przy komputerze w programie do nauki kodowania Lightbot. Korzystając z e-podręczników realizowali temat Wiosenna pobudka, a wykorzystując wirtualną matę do kodowania poznawali wiosenne kwiaty.

Na lekcjach religii najmłodsi uczniowie rozwiązywali zadania interaktywne na tablicy multimedialnej, stworzone na stronie MInstructor. Podczas lekcji wykorzystano aplikację mobilną „Biblia dla dzieci”. Uczniowie dotykając ekranu tableta, wprawiali
w ruch kolejne postacie przedstawianej historii.

Podczas każdej lekcji w klasach IV - VI Szkoły Podstawowej i III Gimnazjum nauczyciele realizowali pracę z komputerami, tablicami multimedialnymi, a nawet telefonami komórkowymi.

Młodzież oglądała prezentacje multimedialne opracowane przez nauczycieli, zarówno w programie PowerPoint, jak i te przy pomocy strony www.emaze.com. Korzystali z e-podręczników oraz ćwiczyli umiejętności przy pomocy quizów skonstruowanych na stronie https://learningapps.org/.

Umiejętności matematyczne uczniowie doskonalili poprzez zastosowanie koła fortuny przygotowanego przez nauczyciela z wykorzystaniem strony https://wheeldecide.com, a stopień opanowania umiejętności sprawdzali podczas konkursu opracowanego na bazie strony https://kahoot.com, w czasie którego odkryli nowe możliwości prywatnych telefonów komórkowych.

W czasie zajęć informatyki uczniowie pracowali równocześnie w chmurze nad jednym z udostępnionych przez nauczyciela dokumentem z wykorzystaniem portalu https://portal.office.com oraz tworzyli abstrakcyjną grafikę komputerową na laptopach w programie Paint.

Podczas zajęć muzyki i plastyki uczniowie dokumentowali swoje kreatywne działania za pomocą aparatu cyfrowego, kamery cyfrowej i telefonu komórkowego. Mogli też samodzielnie wykonać prezentacje multimedialne z wykorzystaniem wykonanych przez siebie zdjęć.

W czasie zajęć rewalidacyjnych odbyły się ćwiczenia stymulujące funkcje poznawcze metodą EFG Biofeedback z wykorzystaniem programu terapeutycznego BRAIN FEEDBACK 3. Program wykorzystuje sprzężenie zwrotne przy pomocy gier komputerowych do poprawy funkcji mózgu. Uczniowie wykonywali różnorodne ćwiczenia usprawniające z zastosowaniem gotowych zasobów internetowych.

Dzień 21 marca 2019 r. był fantastyczną przygodą z wykorzystaniem nowych technologii w edukacji.

Autor tekstu: Ewelina Wiśniewska

Foto: Ewelina Wiśniewska

Poprawiony: poniedziałek, 08 kwietnia 2019